Sidor

lördag 12 juli 2014

[betong och gjutjärn...]




...det är en finfin kombination det! Plattor och bordsskiva i det älskade grå. Och bordets vackra underrede som består av ett benpar från en gammal svarv, som jag och pappsen har svetsat ihop med lite annan skrot till ett superstadigt underrede, för den ca tvåhundra kilo tunga betongskivan. Det flyttar man inte hur som helst inte! Den svarta bänken som står på plats är alldeles för fjuttig egentligen, men den får stå där tills vi snickrat ihop en lång fin bänk som passar bättre. Ett par gamla trädgårdsstolar med järnstomme och träribbor är på renovering och kommer förhoppningsvis passa fint till det andra. OCH, kolla in de rostiga uppochnedvända gatubrunnarna eller krukorna som jag ser det. Snyggingar. Vill ni se mer av dem, kika in här eller här. Har jag förrseten sagt att jag trivs rätt bra här hemma? Allt börjar falla på plats och bli riktigt fint. Snart, snart, ska jag bara njuta. Det måste jag lova mig själv. Stanna upp, titta, njut. Trivs.











En trevlig helg till er alla!




/ hanna












2 kommentarer:

  1. Du har det ju fantastiskt fint Hanna så du borde stanna upp och njuta :) Men jag förstår dig, svårt att stanna upp när men ser möjligheter precis överallt! :) Kram Tusse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tusse! Det är så mycket man vill göra, men tiden räcker ju inte till. Och orken ibland. Men jag är väldigt nyfiken ert nya hus, det ser jättevackert ut på bilderna!

      Radera