Sidor

måndag 27 april 2015

[dags att gå vidare]





Som ni säkert har märkt så har mina inlägg här inne blivit glesare och glesare på det senaste. Det är andra saker på gång som istället har krävt min uppmärksamhet. Ett nytt projekt, med nya utmaningar. Att våga testa, och satsa på något som inte känns som det helt självklara, det har jag gjort nu. 

Eller ja, jag ligger precis i startgroparna för att dra igång det hela. Mitt projekt heter "by björklund" och det är jag, och allt det jag skapar och gör, under ett namn. Som ni kanske vet, så finns det en skaparglädje i mig som gör att nya saker hela tiden ploppar upp i mitt huvud och vill ut. Saker som jag vill tillverka och skapa. Och många gånger vill jag också dela med mig av det jag gör till er. Allt kan man ju inte behålla själv och ha här hemma, det skulle bli trångt (även om vårt hus är stort). Så till och från har jag en del till salu, som till exempel granarna jag binder till jul, eller växttornen som jag ibland svetsar. Och då är "by björklund" helt enkelt signaturen på det jag gör.









För att komma till det lite nya och utmanande (och lite läskiga) så har jag börjat göra illustrationer. I födelsedagspresent av min sambo fick jag en drawpad som jag har börjat experimentera med. Det är galet kul, och väldigt beroendeframkallande. Och nu har mina första illustrationer blivit posters. "årstider" kallar jag serien av blomstrande kransar som nu är färdiga. En krans för varje årstid, med blommor typiska för säsongen. Ett smakprov kan ni se här nedan. Det är hösten. De kommer alla i två storlekar: 30x40 cm och 50x70 cm. Pappret de trycks på är ett behagligt vitt mattbestruket papper som inte upplevs blått mot vita väggar. Så är ni sugna på något nytt till väggen så får ni gärna kika in på min nystartade site bybjorklund.se där all info finns. Ni får ha överseende med att den är lite tom, men jag kommer att fylla på där inne allt eftersom. Vill ni hänga med i min resa och följa mig lite mer aktivt så kan ni göra det på instagram @bybjorklund (eller här om ni inte har något konto).











Jag skulle också vilja tacka er för ert stöd och fina kommentarer, och för att ni har kikat in här till och från. (Även om jag inte alltid har varit så aktiv.) Och jag hoppas att ni också kanske vill fortsätta att följa mig, det är så mycket roligare när man inte är ensam. Nu önskar jag er allt gott, och hoppas att vi ses! 

Kramar   hanna







2 kommentarer:

  1. Hi Hanna! My name is Dana Maize. I live in the U.S. (near Nashville, TN). I am in the process of starting a floral design business. Your autumn floral wreath illustration popped up while I was browsing on Pinterest, and I wondered if you would allow me to use it for my business logo? I would give credit to your name, of course. And please let me know if you would require payment of some kind. Thank you! It is so lovely.

    SvaraRadera