Sidor

onsdag 12 oktober 2011

Flower grand prix på Elmia



I går var jag på tävling i blomsterbinderi på Elmia i Jönköping.
Spännande, roligt och inspirerande som det oftast är på tävlingar!


Årets tema var Lyxig hemtrevnad,
och uppgifterna var bukett och dekoration/arrangemang.
I dekorationen/arrangemanget skulle minst fyra hemtrevnad ingå.







Såhär blev min bukett, den är jag mycket nöjd med.













Dekorationen blev väl ok, men helt nöjd är jag inte..






 
Många duktiga florister var där och tävlade, totalt var vi tjugo stycken.
Vann gjorde Lina Supstiks, tvåa kom Johan Pettersson, och trea Maria Claesson.
Jag kom på en åttonde plats.


Den 25 oktober kommer resultaten från SM-kvalet,
då får vi veta vilka som har gått vidare. Spännande! 
Där kom jag topp tre (läs mer här) bland debutanterna den dagen,
men det behöver inte betyda en plats i sm...
När resultaten kommer ut så kommer även
bilder att finns här på bloggen från kvalet.



/ Hanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar