Sidor

torsdag 7 juni 2012

Nord, syd, väst, öst...





Nu så, nu kommer jag aldrig glömma vilket 
vädersträck som är åt vilket håll hemma i trädgården!
Jag har nämligen svetsat ihop ett humletorn som pekar ut de fyra vädersträcken.




Nord    Syd    Väst    Öst




Väldigt praktiskt om man är lite glömsk! =)
Jag har gått en liten snabbkurs i svetsning hos pappa.
Jag är riktigt riktigt nöjd med skapelsen, med lite hjälp gick det.
Kronan på verket är en glaskula. 














Tornet ska inom kort få en lite mindre kompis, 
som kan ge den andra humlen något också att klättra på.
De kommer att stå ihop i det nya runda landet, lilla rondalen.
(Den stora rondalen finns på framsidan av huset.
Det var mormor som kallade den så, 
förresten så jag vet inte om rondal egentligen är ett riktigt ord,
om det är något man säger i allmänhet om runda land och gräsytor?)












Fler växter ska i alla fall inhandlas och sättas, men jag 
tycker ändå att det redan ser riktigt fint ut. 
Vi har ju fixat lite plattgångar och så på baksidan, 
och en altan är under uppbyggnad, ny altandörr
och det skrapas på fasaden... Många projekt.
Men SÅ roligt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar