Sidor

måndag 13 maj 2013

[lampskärmstillverkning]



Jag kan inte riktigt bestämma mig ifall det blev en flipp eller en flopp,
men här är den i alla fall, mig egenhändigt tillverkade lampskärm gjord
utav tygremsor. Själva idén är enkel, man doppar remsorna i tapetklister
och virar dom runt en form, i mitt fall en hink, som man har satt i en 
metallställning i. Kika på bilderna längre ser så fattar ni.... Men jag vet 
inte riktigt vad jag ska tycka om resultatet faktiskt. I mitt huvud blev det 
bättre. Och tyvärr är den snyggast släckt. Vi får se om den blir utbytt 
snart kanske. Men något som blev snyggt däremot är köksön, med 
den gjutna betongskivan och rund diskho. Tre skivor till ska gjutas, 
hoppas det går bra bara. Lite kakel upp på väggarna, och lite till målning 
och pyssel sen börjar vårt kök bli färdigt. Åh skönt det! 









Är förresten väldigt nöjd med rottingfatet som står under bänkskivan, 
ett fynd från förra veckan. Det kommer hitta sin plats i köket sen, 
det är jag säker på...












/ hanna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar