Sidor

söndag 1 december 2013

[söndag]





Idag har mitt sortiment av kransar till Eksjö julmarknad vuxit fram. Även om 
alla inte är bundna än, så har jag kommit en bra bit på vägen. Känns skönt. 
Funderar på att även göra en modell i form av ett hjärta, detta om det finns
någon tid över. Det är mycket som ska göras och fixas, men det ska nog
(förhoppningsvis) hinnas med. Det är bara att köra på liksom, så mycket 
men orkar. Hoppas även på bra väder till helgen. Gärna någon minus och lite
snö, för julstämningens skull. Och i morgon ska jag sy klart ett gäng kuddar
som jag har börjat på, som även ska få fina tryck. Om det hinns med så 
kanske jag visar resultatet, när de är färdiga. Lite svetsning står också på
schemat, och grenplockning, gjutning av fler granfötter, dekorering och 
ja, lite annat smått och gott. Tur att jag har tagit semester måndag och 
tisdag. (Vilken lugn och härlig semester va?) Tur att det är kul!















Hann med en light adventsstyling av köket i förrgår kväll. Stora stjärnan
kom upp, lite sköna kottar plockades fram, ett par julstjärnor fick ta 
plats i ett fönster. Vi får se hur det går med dom, det är nämligen
första gången jag tar hem några. Men jag tycker ändå de gjorde sig 
rätt bra där i fönstret. Har inte varit sugen på julstjärnor innan, men 
något har visst ändrat sig tills i år. Det kanske kommer med åldern? 











Ha det så gott allihopa.
Och en trevlig advent till er också!


/hanna












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar