Sidor

torsdag 26 maj 2011

Fint i trädgården



Idag fyndade jag chokladblommor på torget för 35:- st!
(...och ja, man får handla på torget även om man jobbar i blomsteraffär...)
Jag tycker så mycket om dom, och doften av kakao 
som man bäst kan känna på kvällen är härlig om man sticker ner näsan.
Man vinterförvarar dom inne, som dahliaknölar.



            Chokladblomma 
            Cosmos atrosanguineus



Ampeljordgubbarna som jag köpte förra året har jag haft nedgrävda
i trädgårdslandet under vintern, nu blommade de så fint så jag
satte i ett par i betongkrukorna på framsidan ihop med penséerna 
som är som finast just nu.





                                           Spetsmössa Heucherella




Såg att både Spetsmössan och Tovsippan blommade för fullt i landet.
Spetsmössan tror jag är en släkting till Alunroten, som också är en favorit.





         Tovsippa  Anemone Sylvestris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar