Sidor

tisdag 30 juli 2013

[från mitt köksfönster i semestertid]




Igår började min semester. Idag regnar det. Det gör inte så mycket egentligen, då kan
man greja inne utan att få dåligt samvete. Plus att det är jättetorrt ute. Regnet behövs
faktiskt. En sån här regnig dag passar jag på att få lite gjort i köket. Ni tänker
troligtvis; blir dom aldrig färdiga där? Nej, kanske inte. Jo då, någon gång. Det är bara
lite småpyssel kvar nu, och vädret har varit alldeles för fint för att man ska vara inne.

 Jag har förresten köpt mig ett nytt objektiv, som jag håller på att testa lite. Ett väldigt
billigt men ändå, som det verkar, väldigt bra canonobjektiv. Ett canon EF 50/1.8 II.
Perfekt för mig, då jag älskar när skärpedjupet är kort! (Alltså när motivet blir skarpt,
och bakgrunden suddig.) Detta klarar det lilla objektivet av bra! Så innan idag
testade jag att ta lite bilder. Eftersom det regnade hängde jag bara ut lite lätt genom
köksfönstret och tog på lite växter i rabatten nedanför. Jag älskar lavendelbilden,
den fick till och med agera ny banner nu och för ett tag framöver!














Ha det gott!

/ hanna










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar