Sidor

måndag 4 november 2013

[pyssel och poppel]




Ledsen för att inläggen inte duggar så tätt just nu, men det är mycket annat
som upptar min tid. Sen får jag väl erkänna att lusten att blogga inte direkt 
är på topp heller, men jag känner väl så att det inte får bli ett tvång heller.
Det kommer när det kommer helt enkelt. När känslan faller in.

Förberedelserna inför årets julmarknad  i Eksjö är däremot i full gång. Ni kanske 
kommer ihåg de charmiga granarna jag tillverkade förra året? En succé 
som sålde slut första dagen! Fler fötter till årets omgång gjuts nu i betong 
 och fler modeller på julkort utformas. Det samlas material och det funderas 
och pysslas. Allt inför två härliga dagar på Eksjö torg, den 7:e och 8: e december.








Men hörrni! Är inte den här poppeln något av det vackraste den här
årstiden har att erbjuda när det gäller "snittgrönt"? (eller snittrött..?) Älskar den
brända tonen, alldeles matt och underbar! Bara supersnyggt sådär i all sin 
enkelhet. Har jag förresten nämnt att jag är helt förälskad i vårt kök?! 
Favoritrummet i huset, helt klart. Behöver inte ens fundera faktiskt. Så nöjd.













Ha det så gott, och planera nu in helgen 7-8 december för en 
otroligt stämningsfull och mysig julmarknad i vackra Eksjö.




/ hanna










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar