Sidor

lördag 1 februari 2014

[inspiration från formex]




Jag vet, Formex var för ett par veckor sedan, och det kanske känns lite sent nu,
men här kommer ett gäng bilder på montrar som inspirerade mig där. Glas,
keramik, trä och metall. Material som känns råa och äkta, det gillar jag. Och
sånt som ligger naturen nära. Jordfärger, svart och vitt. Det fanns mycket av
den varan att inspireras av där. Och det som är spännande är att min kreativitet
alltid sätts igång på en gång när jag får sån här inspiration. Jag vill måla med
 akvarell och flytande tusch, för att kunna sätta upp vackra saker på väggarna.
Men vet ni vad? Jag är alltid superinspirerad i början och vet exakt vad det ska bli,
men det blir aldrig som jag tänkt mig. Och jag vill göra häftiga och annorlunda
lampor och andra inredningsprylar, och visst ibland kanske jag har blivit hyfsat
nöjd. Men ofta ser det bättre ut i tanken. Men vi får se, kanske det kan
bli något vettigt av inspirationen jag har fått den här gängen...


































1 kommentar:

  1. Så kul att se dina bilder de är lite andra än de jag sett tidigare. Tyvärr kunde jag inte åka själv synd men så är det ibland.
    Du verkar ju gilla lite pyssel så där, har du gjort någon gran i björkpinnar??? kika in till mig på inlägget "Klart". Jag undrar hur man gör den som är min förebild. Jag tycker att min blev lite för klumpig.
    Önskar dig en fin morgondag
    Kram Meta

    SvaraRadera