Sidor

tisdag 4 februari 2014

[att hitta rätt]




I söndags tog jag en tur till Jönköping för att leta inspiration till vårat nya badrum.
Det är det gamla köket, på ovanvåningen, som nu görs om. Tidlöst är tanken,
med en bruten vit, och någon variant av varm betonggrå. Inte helt lätt att hitta
när man ser en bild framför sig redan innan av vad man vill ha. Dessutom vill
jag ha flera storlekar av samma platta, allt från 30x60 till 5x5. Men till slut tror 
jag att jag hittade plattan. En varm grå, med rätt yta, och även den i vitt faktiskt.
  Den vita fanns på sambons jobb, Cheapy, till väldigt bra pris dessutom. Nu får 
hela det sjunka in några dagar, så får vi se hur det blir. Ni kan se den gråa 
30x60-plattan på byrån i köket nu, ihop med lite vår. Där står också ett fotografi
från slutet av 20-talet, eller början av 30-talet på min mormor Gunn, och hennes 
systrar Silva och Elly, och deras föräldrar Amanda och Arthur Målqvist. Mormor
är minst och står i mitten. Jag fick det här och några andra gamla fotografier av 
Mjölarp av en släkting för ett tag sedan, och det uppskattade jag verkligen. 
Jättespännande att se hur hus och trädgård har sett ut från början. 




















Kunde inte stå emot att köpa lite fröer i stan med, både perenner och ettåriga blev det.
Vallmo, rosenvial, bolltistel, rudbeckia, cobaea och rosenskära.








Ha det så gott, hörrni!




/hanna







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar