Sidor

söndag 16 februari 2014

[med hopp om vår]





För ett tag sedan band jag den här härliga vårbuketten med bland annat tulpaner, hyacinter, ranunkler, ammi majus och "sweet avalanche" rosor. Basen är ett kransformat rede i björk. I den finns det också ett par rexbegonior i miniformat. Älskar den rosa-grå tonen på dem, de är nästan silverskimrande. 








Buketten bands till begravningen av min mormors äldsta syster Silva, som har vuxit upp här på gården i Mjölarp. Ni kanske kommer ihåg bilden från mitt förra inlägg på de tre systrarna Silva, Elly och Gunn, och deras föräldrar? Silva står till höger bredvid deras pappa Arthur. Hon är den sista av de tre systrarna att gå bort. Jag tror att Silva hade gillat buketten, hon hade en härlig energi och var alltid positiv och glad.
 










En sån här bukett tycker jag i alla fall ger hopp om vår. Den känns inte alltför långt borta nu faktiskt. Snön har snart helt och hållet regnat bort och visst tittar det upp en och annan liten lök i rabatterna. Jag längtar, och gör upp planer på diverse större och mindre trädgårdsprojekt. Samlar inspiration och skissar. Allt i min lilla kreativa hörna som jag fixat i ordning i ett rum på ovanvåningen. Här behöver man inte städa undan halvfärdiga projekt, det är skönt det! 









Hoppas ni har en skön söndag, vi hörs snart igen!



/ hanna






2 kommentarer:

  1. Jättevacker bukett! Vad skönt med en pysselhörna där en får härja fritt :) Jag och min sambo är också på gång med att fixa iordning ett pysselrum men det står lite stilla med inspirationen just nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Visst är perfekt att ha ett sådant utrymme. Och det där med inspirationen, det går upp och ner. Men snart kommer ljuset och våren, och då får man ju lite mer energi...

      Radera