Sidor

söndag 13 april 2014

[fyndlycka]




Det är verkligen min grej, att fynda. Att hitta de där grejerna som bara är perfekt, oftast på något oväntat ställe och till ett bra pris, det är så kul. Senast var det Netto som kunde stå till tjänst. Underbara flätade korgar hittade jag där. Jag blev så nöjd med dom. De är väldigt användbara, därför köpte jag alla tre storlekar. Just nu fungerar en som tidningsförvaring, en som kruka till ett olivträd och en har jag som förvaring för lite småplock. Mamma var även där i veckan och hittade fina påsar till fröer, en krukborste och en krukmakare i trä som jag fick. Väldigt trevliga grejer, och användbara. Speciellt krukmakaren, då jag snart behöver skola om en hel mängd med små plantor. Förresten så köpte jag hem en härlig klöver med i veckan från Gretas, tycker den är så fin. Den är perenn, och förhoppningsvis är den även härdig här, det hoppas jag på i alla fall, så med tiden får den flytta ut. Åter igen hamnar allt nytt i köket, favorit rum nr. 1!

















 I morgon är det ny vecka, och det blir påsk för hela slanten. Eller ja, min arbetsuppgift är i och för sig i veckan att göra begravningsbinderierna, men påsken kommer flöda runt om kring mig i alla fall. Påsken är ändå en trevlig högtid med fina material. Fjädrar, grenar och ägg, det är grejer det.





/ hanna







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar