Sidor

torsdag 12 februari 2015

[love, fashion & passion]






I helgen var jag och tjejerna från Gretas i Köpenhamn på blomstershow. Det var verkligen något utöver det vanliga. Vilka arbeten! Så otroligt inspirerande! Showen var uppdelad i olika teman som rosor, nejlikorfjädrar, kaktusar & suckulenter och kalanchoe. Under varje tema hade de arbetat med då till exempel nejlikor på många olika sätt. Showen höll Floristisk coaching i med Per Benjamin i spetsen, tillsammans med Annette von Eimen och Nathalia Zizko. Verkligen en kväll att minnas! (Tyvärr glömde jag kameran hemma så ni får ursäkta bilder med lite halvdan kvalité, då mobilen fick rycka in istället...)




































Som jag sa, det var verkligen en superhäftig kväll, och som ni kanske förstår så är jag nu helt boostad med blomsterinspiration! Är det någon mer av er som har varit på showen? Vad tyckte ni? Lika tagna som jag?



Hörs!












2 kommentarer:

  1. Jag såg showen i Stockholm, verkligen fantastiska arbeten! Trodde att det skulle vara mer blandat med mer "butiksvänliga" arbeten men man får väl plocka ut godbitarna och försöka göra dem mer säljande för "vanliga" kunder. Väldigt kul och inspirerande att se i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Måste bara berätta om en brudbukett jag såg här i Jönköping förra årt den var av perlhyacinter kanon fin
    Ser väldigt spännande ut det du vait p.
    Ha en fin och skön vår
    Meta

    SvaraRadera