Sidor

lördag 29 september 2012

Vårt "nya" gråa, perfekt till höstfärgerna!






Åh, jag älskar vårat "nya" gråa hus! Eller ja, nytt och nytt... Huset är ju byggt 1898, 
men det är ju så att lite mer än halva huset har i sommar blivit grått, från att 
ha varit herrgårdsgult. Och jag vet, det är många som gillar gula hus, men tyvärr, 
det gör verkligen inte jag. Så nu trivs jag verkligen med färgen. (Om jag bara ser baksidan.)
Det är så otroligt snyggt med de underbara höstfärgerna till också. Vinrött, 
ljunglila, orange... Allt i färgväg passar ju till liksom. Så nöjd! Och snart får vi våra 
nya fönster till trapphuset också, och dom är täta! Vilken grej. Det var lite sådär 
med det innan. Så i vinter blir det förhoppningsvis varm och gott, eftersom stora 
delar av väggarna också har tilläggs isolerats. Härligt. Jag får lägga upp nya bilder 
på tornet senare i höst när de nya rutorna är på plats, vi har nämligen 
valt en ny design på spröjsen, hoppas det blir snyggt!








































Trevlig helg! och ha det gott.






1 kommentar:

  1. Hej Hanna. Jag har många gånger fått upp bilder på ditt hus i mitt flöde och det är så vackert! Själv är jag nyinflyttad i ett hus från 1927 och har planer på att måla det grått. Då jag är så förtjust i kulören på ditt hus så undrar jag vad den heter som ni använt er utav?
    / Fanny Klingfeldt

    SvaraRadera